Corona
15/05/2020 Geef het volume van de aardappelvoorraad aan uiterlijk op 31 mei op www.belpotato.be!

Om de huidige crisis zo goed mogelijk te kunnen beheersen, heeft Belpotato.be een online formulier ontwikkeld op www.belpotato.be, dat het mogelijk maakt om de volumes aardappelen die in België in voorraad zijn aan te geven.

Corona
30/04/2020 Welke alternatieve afzet voor aardappeloverschot?

Belpotato.be, de Belgische Brancheorganisatie Aardappelen, heeft de afgelopen weken niet nagelaten om te communiceren over hoe de huidige corona-crisis een zeer zware impact heeft op de aardappelsector door de volatiliteit en het wegvallen van heel wat afzetmarkten. De Belgische verwerkers stellen alles in het werk om de gecontracteerde aardappelen af te nemen.

Corona
24/04/2020 Belpotato.be roept Belgische supermarktketens op om prioriteit te geven aan Belgische aardappelen en aardappelproducten.

Als gevolg van de wereldwijde uitbraak van de coronacrisis is het normale consumptiepatroon grondig door elkaar geschud. De lockdownmaatregelen zorgen ervoor dat mensen meer dan ooit thuis in de kookpotten roeren en de buitenhuisconsumptie is tot een absoluut minimum gedaald.

Corona
22/04/2020 Coronavirus: Europese Commissie kondigt uitzonderlijke maatregelen aan om de agrovoedingssector te steunen

De Europese Commissie heeft een aantal bijkomende en uitzonderlijke maatregelen voorgesteld om verdere ondersteuning te verlenen aan de meest getroffen landbouw- en voedingssectoren. Ook al toont de Europese agrovoedingssector heel wat veerkracht tijdens deze coronacrisis, toch zijn een aantal sectoren uitzonderlijk hard getroffen door de gevolgen van deze publieke gezondheidscrisis.

21/04/2020 Interprofessioneel overleg in Corona-crisis

Belpotato.be, de Belgische Brancheorganisatie Aardappelen, vestigt de aandacht erop dat de huidige corona-crisis een zeer zware impact heeft op de aardappelsector door de volatiliteit en het wegvallen van heel wat afzetmarkten. In deze omstandigheden zet ze dan ook het interprofessioneel overleg voort dat door de huidige crisissituatie nog belangrijker is geworden en vestigt de aandacht graag op het volgende :

25/03/2020 De Belgische aardappelmarkt in tijden van corona

Op dit moment is de Belgische aardappelketen grondig door elkaar geschud als gevolg van de wereldwijde coronacrisis. In de agro-voedingsketen – bestempeld als een ‘essentiële sector’ - draaien voorlopig de meeste bedrijven nog steeds, maar steeds meer mensen werken van thuis uit, of zijn technisch werkloos. Scholen zijn gesloten of geven afstandsonderwijs, cafés, kantines en bedrijfsrestaurants zijn dicht. Enkel afhaaldiensten kunnen nog ...